S C A L E


:: Ιστοσελίδα >>

SCALE: Προσαρμοστικό Εκπαιδευτικό που υποστηρίζει τη Συνεργατική Μάθηση

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Tο Διαδικτυακό Προσαρμοστικό Εκπαιδευτικό Περιβάλλον SCALE (Supporting Collaboration and Adaptation in a Learning Environment) (http://hermes.di.uoa.gr:8080/scale) παρέχει στον εκπαιδευόμενο ένα πρότυπο μαθησιακό περιβάλλον για (α) την επίτευξη μαθησιακών στόχων του γνωστικού αντικειμένου μέσα από την εκπόνηση ατομικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων καθώς και (β) την ανάπτυξη ικανοτήτων/δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεπίδρασης στο πλαίσιο μιας κοινότητας μάθησης.

Συγκεκριμένα, το SCALE υποστηρίζει:

(i) την εξατομικευμένη μάθηση

  • καθοδηγώντας/βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους κατά τη διάρκεια εκπόνησης ατομικών δραστηριοτήτων και παρέχοντας ανατροφοδότηση προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων,

(ii) τη συνεργατική μάθηση

  • επιτρέποντας στους εκπαιδευόμενους να εκπονήσουν συνεργατικές δραστηριότητες,
  • υποστηρίζοντας τη δημιουργία ομάδων βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των εκπαιδευόμενων και των δραστηριοτήτων,
  • υποστηρίζοντας εναλλακτικά μοντέλα συνεργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας,
  • ενισχύοντας τη συνεργασία και διευκολύνοντας τη σύγχρονη επικοινωνία των μελών της ομάδας, και
  • καθοδηγώντας και βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους στο επίπεδο επικοινωνίας,

(iii) την αξιολόγηση της μάθησης

  • δίνοντας τη δυνατότητα της αυτόματης αξιολόγησης των δραστηριοτήτων, της συνεργατικής αξιολόγησης εργασιών (collaborative assessment), και της αξιολόγησης εργασιών από άλλους εκπαιδευόμενους (peer assessment).

Διάφορα εργαλεία έχουν αναπτυχθεί για την υποστήριξη των λειτουργιών του SCALE, όπως το προσαρμοστικό εργαλείο σύγχρονης επικοινωνίας (ACT) για την υποστήριξη της συνεργασίας/επικοινωνίας των εκπαιδευόμενων, το διαδικτυακό προσαρμοστικό εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφησης (COMPASS) για την υποστήριξη της εκπόνησης δραστηριοτήτων που βασίζονται στους εννοιολογικούς χάρτες και το διαδικτυακό περιβάλλον (PECASSE) για την υποστήριξη της αξιολόγησης εργασιών από άλλους εκπαιδευόμενους και της συνεργατικής αξιολόγησης εργασιών.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του περιβάλλοντος SCALE έχει δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή δραστηριοτήτων, το οποίο έχει ως στόχο την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας στα πλαίσια του μαθήματος "Εισαγωγή στην επιστήμη της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Περισσότερες πληροφορές μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Grigoriadou, M., Gouli, E., Gogoulou, A., Samarakou, M. (2006). Serving Learning and Assessment in SCALE. Proceedings of the 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT2006), Kerkrade, The Netherlands, 886-890.

Samarakou, M., Grigoriadou, M., Gouli, E., & Gogoulou, A. (2005). Supporting Individualized Learning + Collaborative Learning + Assessment: The case of SCALE. In D.Triantis & F.Vallianatos (Eds.): 2005 WSEAS International Conference on ENGINEERING EDUCATION, Athens, Greece, July 2005, 24-31.

Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2003). Supporting Collaboration and Adaptation in a CSCL Eenvironment. In V. Devedzic, J.M. Spector, D.G. Sampson & Kinshuk (Eds.) Proceedings of the 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, (Athens, Greece, July 2003), 470.

Gogoulou, A., Gouli, E., & Grigoriadou, M. (2003). Adopting Exploratory + Collaborative Learning in an Adaptive CSCL Environment for Introductory Programming. In Volume VII of AIED03 Supplementary Proceedings: Workshop on Innovations in Teaching Programming, (Sydney, Australia, 2003), 417-424.

Γρηγοριάδου, Μ., Γόγουλου, Α., Γουλή, Ε., & Σαμαράκου, Μ. (2004). Οι Δραστηριότητες ως δομικό στοιχείο Μάθησης + Συνεργασίας στο SCALE. Στο Γρηγοριάδου, Μ, Ράπτης, Α., Βοσνιάδου, Σ., & Κυνηγός, Χ. (Επιμ.) Πρακτικά 4ου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή για τις «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», (Αθήνα, Σεπτέμβριος 2004), Τόμος Α, 525-534.

 

  Επιστροφή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ-ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ