P R O S Y S


:: Ιστοσελίδα >>

PROSYS: Project-based System

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

To ProSys (Project-based System) (Αλέξη, Παπανικολάου, Γρηγοριάδου 2005, Papanikolaou & Grigoriadou, 2006) αποτελεί ένα διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον που στοχεύει να υποστηρίξει τους εκπαιδευόμενους να οικοδομήσουν τη γνώση τους και να επιτύχουν τους μαθησιακούς τους στόχους μέσα από την ενασχόληση με μια συνθετική εργασία. Σε αυτήν την πορεία, το σύστημα παρέχει στους εκπαιδευόμενους υποστήριξη με μία ποικιλία κατάλληλα σχεδιασμένων περιπτώσεων αλλά και συμβουλών ως προς τη διαδρομή που σταδιακά θα τους οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων τους (κύκλος μάθησης). Συγκεκριμένα, η υποστήριξη που παρέχεται στον εκπαιδευόμενο έχει τρεις διαστάσεις:


(α) παρέχεται υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό το οποίο περιλαμβάνει μία ποικιλία κατάλληλα σχεδιασμένων περιπτώσεων που εστιάζουν σε συγκεκριμένες πτυχές της συνθετικής εργασίας,


(β) παρέχεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη στον εκπαιδευόμενο για την επιλογή του κατάλληλου προς μελέτη εκπαιδευτικού υλικού, η οποία λαμβάνει υπόψη το επίπεδο γνώσης και την πρόοδο του εκπαιδευόμενου, και


(γ) παρέχεται συμβουλευτική υποστήριξη στον εκπαιδευόμενο μέσα από μια αλληλουχία ενεργειών που του προτείνονται και τον προτρέπουν να ανακαλέσει την πρότερη γνώση του και να διατυπώσει υποθέσεις, να ενημερωθεί και να ελέγξει την ορθότητα των υποθέσεών του, να επιχειρηματολογήσει σχετικά με τις επιλογές του, να σχολιάσει τις επιλογές άλλων εκπαιδευόμενων.

1. Papanikolaou, K. and Grigoriadou, M. (2006). Towards a constructivist approach in the design of Adaptive Educational Systems. ED-MEDIA, June 26-30, Orlando, FL, USA.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

2. Papanikolaou, K., Grigoriadou, M. and Samarakou, M. (2005). Learning activities and aids in adaptive learning environments, In Proceedings of the IADIS International Conference “Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2005), Porto, Portugal, 14 -16 December 2005.


3. Papanikolaou, K., Grigoriadou, M., Alexi. A., Samarakou, M. (2005). Designing Project-based Adaptive Educational Systems. In: D.Triantis and F.Vallianatos (Eds.): 2005 WSEAS International Conference on ENGINEERING EDUCATION, Athens, Greece, July 2005, 53-59.


4. Παπανικολάου, Κ.A. και Γουλή, Ε. Αξιοποιώντας το Περιβάλλον PROSYS και τη Διδακτική Προσέγγιση των Περιπτώσεων σε ένα Μαθησιακό Σενάριο για τις Μηχανές Αναζήτησης, 5ο Συνέδριο Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», Θεσσαλονίκη 5-8 Οκτωβρίου, 2006.


5. Αλέξη, Α., Παπανικολάου, Κ.Α., Γρηγοριάδου, Μ. Πρόταση Διδασκαλίας που Συνδυάζει Συνθετικές Εργασίες και Μελέτη Περιπτώσεων - Εφαρμογή στη Σχεδίαση Προσαρμοστικών Εκπαιδευτικών Συστημάτων, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο 'Διδακτική της Πληροφορικής', Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005.

  Επιστροφή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ-ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ