A C T


:: Ιστοσελίδα >>

ACT: Προσαρμοστικό Εργαλείο Σύγχρονης Επικοινωνίας

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

To Διαδικτυακό Προσαρμοστικό Εργαλείο Επικοινωνίας ACT (Adaptive Communication Tool) (http://hermes.di.uoa.gr/act) υποστηρίζει τη σύγχρονη επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευόμενων στο πλαίσιο εκπόνησης συνεργατικών δραστηριοτήτων. Το ACT σχεδιάστηκε να λειτουργεί είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με το περιβάλλον SCALE.

Το ACT υιοθετεί τον ελεύθερο και το δομημένο διάλογο και υποστηρίζει ως Υποστηρικτικές Πρότυπες Φράσεις (ΥΠΦ) τόσο τις Αρχικές Φράσεις (ΑΦ) όσο και τις Δηλώσεις Ενεργειών (ΔΕ), όπως έχουν προκύψει από τρεις εμπειρικές μελέτες που διεξήχθησαν. Οι ΑΦ/ΔΕ προσαρμόζονται με βάση (i) τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν, (ii) τους ρόλους που ορίζονται στους εκπαιδευόμενους από το μοντέλο συνεργασίας, κατά τη διάρκεια εκπόνησης της δραστηριότητας, και (iii) τα υποστηρικτικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εκπόνηση της δραστηριότητας (π.χ. εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφησης). Το ACT δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να εμπλουτίσουν τα διαθέσιμα σύνολα των ΥΠΦ ορίζοντας τις δικές τους ΑΦ/ΔΕ που αποτελούν τμήμα του μοντέλου του εκπαιδευόμενου.

Το εργαλείο ACT δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να επιλέξουν τον επιθυμητό τύπο διαλόγου (δηλ. ελεύθερο ή δομημένο) και τις επιθυμητές ΥΠΦ (δηλ. Αρχικές Φράσεις ή Δηλώσεις Ενεργειών).

Το ACT επιχειρεί να καθοδηγήσει τους εκπαιδευόμενους κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους μέσω:

  • του Δέντρου Διαλόγου: τα μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ των μελών της ομάδας εργασίας ομαδοποιοούνται σε υποδέντρα ανάλογα με το μήνυμα στο οποίο αναφέρονται. Επίσης, στο Δέντρο Διαλόγου επισημαίνονται τα μηνύματα στα οποία δεν έχει απαντήσει κάποιο μέλος της ομάδας και χρήζουν απάντησης ή περαιτέρω σχολιασμού.
  • της Ανάλυσης Συμμετοχής: τα μηνύματα που αποτέλλονται αναλύονται και κατηγοριοποιούνται σε διάφορες κατηγορίες με βάση τις ΥΠΦ που χρησιμοποιούνται. Τα αποτελέσματα είναι προσβάσιμα σε όλα τα μέλη της ομάδας και αποτελούν τμήμα του μοντέλου του κάθε εκπαιδευόμενου ξεχωριστά και της ομάδας ως σύνολο.
  • των Δεικτών Συνεργασίας: ο διάλογος αναλύεται βάσει των γνωστικών δεξιοτήτων που επιδιώκεται να επιτευχθούν στο πλαίσιο της δραστηριότητας και της συνεργατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευόμενων καθορίζοντας τους Δείκτες Συνεργασίας.
  • του Προσωπικού Καθοδηγητή: με βάση τους δείκτες συνεργασίας, ο προσωπικός καθοδηγητής επισημαίνει στον εκπαιδευόμενο σημεία της επικοινωνίας και της συνεργατικής του συμπεριφοράς που χρήζουν βελτίωσης, ιδιαίτερης προσοχής ή περαιτέρω επεξεργασίας.
  •  

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

    Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2005). Analysing Learner Interaction in an Adaptive Communication Tool. In Proceedings of the 12th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED2005): Workshop on Representing and Analyzing Collaborative Interactions: What works? When does it work? To what extent?, (Amsterdam, July 18-22).

    Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2005). ACT: A Web-based Adaptive Communication Tool. In T. Koschmann, D. Suthers & T.W. Chan (Eds.) Proceedings of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL): The next 10 years, (Taipei, Taiwan, May 30 - June 4), 180-189.

    Gouli, E., Gogoulou, A., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2005). Supporting and Guiding Learners’ Collaboration Through a Structured Adaptive Communication Tool In Proceedings of the ED-MEDIA 2005, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 3671-3678.

    Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2004). Adapting the "Communication-Scaffolding" Tools in a Web-based Collaborative Learning Environment. In Proceedings of the ED-MEDIA 2004, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Vol. 2004 (1), 1153-1161.

    Gouli, E., Gogoulou, A., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2003). Towards the Development of an Adaptive Communication Tool Promoting Cognitive and Communication Skills. In Proceedings of the PEG 2003 Conference, (St. Petersburg, Russia).

    Γρηγοριάδου, Μ., Γουλή, Ε., Γόγουλου, Α., Νικολάτου, Α., & Πανσεληνά, Γ. (2004). ACT: Ένα Διαδικτυακό Προσαρμοστικό Εργαλείο Σύγχρονης Επικοινωνίας. Στο Γρηγοριάδου, Μ, Ράπτης, Α., Βοσνιάδου, Σ., & Κυνηγός, Χ. (Επιμ.) Πρακτικά 4ου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή για τις «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», Συνεδρία Εργασίας «Ζητήματα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Σύγχρονων Συνεργατικών Συστημάτων Μάθησης με Υπολογιστές», (Αθήνα, Σεπτέμβριος 2004), Τόμος Β, 395-397

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ-ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ